Fabryka Fiata w Tychach planuje zwiększenie produkcji w 2017 roku

Fiat, do którego należy tyska fabryka Fiat Chrysler Automobiles (FCA), prognozuje w 2017 r. wzrost produkcji łącznej modeli: Fiat 500, Lancia Ypsilon i Abarth 500, która ma wynieść docelowo 273 tys. aut.

Rok 2016 fabryka w Polsce zakończy najprawdopodobniej wynikiem produkcyjnym na poziomie 268,5 tys. samochodów wobec 302,6 tys. w roku ubiegłym. Spadek produkcji w tym roku spowodowany jest zakończeniem wytwarzania w tyskiej fabryce Forda Ka, który powstawał tam od 8 lat na mocy porozumienia obu koncernów.

Przedstawiciele zarządu FCA na sobotnim spotkaniu z dziennikarzami podali, iż ubytek spowodowany zaprzestaniem produkcji Forda Ka został w dużej mierze zrekompensowany wzrostem sprzedaży pozostałych modeli montowanych w tyskiej fabryce.

Zapotrzebowanie na nasze auta utrzymuje się na dobrym poziomie i mamy podstawy sądzić, że podobnie będzie w przyszłym roku. Liczymy, że rok 2017 będzie rekordowy dla Lancii Ypsilon, której chcemy wyprodukować ok. 67 tys. Natomiast przyszłoroczną produkcję Fiata 500 oraz Abartha 500 szacujemy w sumie na ok. 206 tys. egzemplarzy, czyli również na bardzo wysokim poziomie
̶  dyrektor FCA w Tychach Antoni Greń.

W ostatnich dwóch latach Fiat mocno unowocześnił wszystkie modele wytwarzane w Tychach, inwestując w ten proces ok. 180 mln euro. Poza liftingiem Fiata 500, Lancii Ypsilon oraz Abartha pojawiły się także nowe wersje, jak Fiat 500 w wersji Sport oraz Fiat 500 Riva będący ekskluzywnym wariantem tego modelu z ręczne wykonanymi elementami wnętrza oraz drewnem mahoniowym wykorzystanym w kokpicie.

fiat rivav2

Fiat 500 Riva

riva v2

Fiat 500 Riva wnętrze

Nadal jednak nie ma odpowiedzi na pytanie nurtujące wszystkich związanych z zakładem, mianowicie czy i kiedy w Tychach planuje się rozpoczęcie produkcji kolejnego modelu fiata. Na to pytanie odpowiedział dość enigmatycznie prezes Greń:

Na pytanie o nowy model mogę odpowiedzieć tylko to, że patrząc w przyszłość fabryki widzę czysty horyzont
̶  Antoni Greń.

500 abarth

Fiat 500 Abarth

Czyli można powiedzieć, że wiadomo tyle, ile przed tą wypowiedzią, czyli nic… Fiat w Tychach jest członkiem „wielkiej trójkiˮ w Polsce,  do której zalicza się także fabryki Opla w Gliwicach i VW w Swarzędzu.
Tyska fabryka ma wolne moce przerobowe mogące pokryć zapotrzebowanie przy produkcji nowego modelu, jednak na razie nic się na to nie zanosi, a szkoda. Zapewne gros firm, które obsługują transport, ucieszyłaby się z większej ilości ładunków z tego kierunku. Jeszcze gdyby usprawnili system oczekiwania na wjazd na załadunek, to już by był cud.

POST REPLY